Alla inlägg den 13 januari 2011

Av DeToxifyYourself - 13 januari 2011 14:21

Aha.. Så upptäckte jag en sak till med Forevers aleovera produkter. Har ju redan berättat att deon innehöll triclosan (antibakteriell tillsats som är klassad som miljöfarlig) - vilket givetvis ogillades skarpt. (Den ligger i lådan vet liksom inte riktigt vart jag ska göra av den - miljöfarligt avfall på Kattarp kanske)?

 

Har även en tub aloe vera propolis kräm här hemma. När jag köpte den tyckte jag den verkade jättebra- det tycker jag inte längre. På baksidan ser jag en triangel med en 7.a i (övriga plastmaterial). Det betyder att plasten inte är återvinningsbar och troligtvis innehåller bisfenol A (Hormonstörande kemikalie som gör plast hårt.). Dessutom innehåller krämen methylparaben och propylparaben (konserveringsmedel som jag skrivit om innan).

     

Jupp så så var det med det... Blir kattarp för den med!

Av DeToxifyYourself - 13 januari 2011 10:19

Älskar att handla lokalproducerade varor. Det finns faktiskt en hel del gårdsbutiker i vår närhet!

Kika in på denna sidan - så hittar du dem!!


http://gardsbutiker-skane.se/alla.php

Av DeToxifyYourself - 13 januari 2011 08:23

En film om kemisamhället vi lever i. Filmen hadlar om de 100 000 tals kemikalier som vi dagligen kommer i kontakt med. Filmen är gjord av Stefan Jarl medverkande är bland annat Eva Röse. Tror den släpps i februari och priset är ca. 129 kr.


http://www.underkastelsen.se/

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Nappflaskor med hormonstörande gift, hudkrämer med lut och mat med kemiska aromer - INGET JAG VILL HA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards