Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Mineraloljor

Av DeToxifyYourself - 21 december 2010 08:12

Babyolja - låter ju väldans bra o skosamt. Men till 99% så består oljan endast av mineralolja (petroleum, vaselin och paraffin).  Mineraloljan saknar, namnet till trots,  mineraler eller vitaminer. Mineraloljan saknar oxå fettsyror vilket gör att den försämrar hudens naturliga återfettning. Det är därför du blir beroende av t.ex läppcerat för att fetta in huden.
Det lömska är att det känns bra för stunden men snart måste du smörja på nytt igen.  Så än en gång gäller det att kolla innehållsförteckningen, mineralolja finns i MÅNGA hudvårdsprodukter!


Alternativet till mineralolja är vegetabiliska oljor. Vegetabiliska oljor bildas i den uppbyggande livsprocessen hos växter. Oljorna bildas i frön och frukter. Ur fröet utvecklas en grodd, som får näring från denna olja. Denna olja innehåller ämnen som är nyttig för din hud! Exv. Olivolja eller jojobaolja.

 

   Till babyrumpan?????

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av DeToxifyYourself - 31 januari 2011 18:45

Jag har ångrat med. Jag gillar mest formsydda med blöjbyxa över. Tycker att pocket och aio läcker... Inte nice alls. Rent tvättmässigt tycker jag än inte att det är så jobbit. Jag tänkte ha både tygblöjor och engångsblöjor till och börja med. Vi är...

Av DeToxifyYourself - 31 januari 2011 12:35

Så nu har jag bestämt att vi ska testa tygblöjor. Jag hittade en väldans bra site där man kan hyra ett testkit av blöjor för 200 kr i två veckor. Det nappade jag på direkt. Men inte kunde jag gissa att det var en sån DJUNGEL av blöjor! Formsydda, p...

Av DeToxifyYourself - 30 januari 2011 10:24

När jag har tid över läser jag denna bloggen. http://www.lyckobacken.se/     ...

Av DeToxifyYourself - 13 januari 2011 14:21

Aha.. Så upptäckte jag en sak till med Forevers aleovera produkter. Har ju redan berättat att deon innehöll triclosan (antibakteriell tillsats som är klassad som miljöfarlig) - vilket givetvis ogillades skarpt. (Den ligger i lådan vet liksom inte rik...

Av DeToxifyYourself - 13 januari 2011 10:19

Älskar att handla lokalproducerade varor. Det finns faktiskt en hel del gårdsbutiker i vår närhet! Kika in på denna sidan - så hittar du dem!!   http://gardsbutiker-skane.se/alla.php ...

Presentation

Nappflaskor med hormonstörande gift, hudkrämer med lut och mat med kemiska aromer - INGET JAG VILL HA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards